Vardagsrummets ansiktslyft

Nu har mannen tapetserat och jag målat så äntligen kan man köpa en ny soffa till vardagsrummet, ja soffbord och kanske lite annat smått och gott kanske tillkommer ;-) Tapeten kommer från Boråstapeter. Mannen tapetserade över medaljongtapeterna med Easy Cover efter att ha satt torrremsor, därefter målades det samt tapetserades med fondtapet.


Det skulle kanske passa med kuberna Phill från Mio på den vita väggen där man kan få plats med skålar eller andra fina ting. Sideboardet/ Sängbordet ska bort i så fall.








Äntligen kom vinstället upp igen. Märket heter Rosendahl och är danskt. När jag köpte vinstället tyckte många att jag var knäpp eftersom det då kostade 600:- för 4-5 år sedan tror jag...Jag ångrar INGENTING! (Kanske att flaskan som hänger i stället är uppdrucken, för det var kvarglömt från nyår och riktigt gott).

Bilderna: Privata

Kommentarer
Postat av: dahlarna

Hej!

Vad kul att du skrev en kommentar på min blogg, så att jag hittade till din!!! Nu måste jag kolla runt lite mer här! Ha det så bra! Vi "ses" igen!

2008-07-13 @ 23:56:56
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Gillar skarpt din fondtapet, min bror och hans "fruga" har satt den i sitt sovrum och den är sååå snygg!

Läckra gardiner me! Är det Marimekko?

//Anna

2008-07-29 @ 13:24:23
URL: http://annashem.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Är det Norm 03an eller Norm 69 som har gulnat för dig?

2008-08-21 @ 17:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0