Utmaning från Inspiration & Design

Utmanad av Dahlarna

Jag kör på med denna utmaning oxå.


1. Vad gjorde du för tio år sedan?

Då hade jag och min nuvarande man varit tillsammans ett drygt år. Han hade precis flyttat hemifrån och jag var ständigt i hans lägenhet och inredde...skillnaden från nu är att jag då mest inspirerades av döskallar och den gotiska stilen ;-).
Arbetade som vikarie inom barnomsorgen samt som kontaktperson till en DAMP. På helgerna var det ofta fest och på sommaren festivaler (så ni kan ju förså att man är lite trött nu för tiden). Klädseln bestod av Dr. Martens och tajta svarta jeans samt någon grupp t-shirts. Jag hade dessutom piercing under läppen. (Buääää "gråter"  vart tog åren vägen?).

2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag:

- Äta Mc Donalds som maken köpt
- Måla en gång till på väggarna i vardagsrummet
- Måla elementen i vardagsrummet
- Kolla på tv
- Gå och lägga mig


3. Godis jag gillar:

Smågodis, men mest av allt... vetebröd, därav den ljuva degen på magen.

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
Köpt nytt hus eller renoverat detta som sjutton, även fixa till trädgården. Jag hade även givit min familj och vänner kanske pengar annars bjudit dem på lite allt möjligt som spa och ordentliga utekvällar med mat och hela faderullan. Hade även velat köpa svågrarna och maken en jättestor båt. Min systers hus hade jag betalat av lite på och alla min och makens lån skulle bli betalda. Jag skulle fortsätta jobba men bara 50%. Sonen hade ju fått en hel del oxå vill jag lova.

5. Städer som jag bott i?

Hultsfred, Jönköping, Taberg

Vill gärna se fler göra denna utmaning, man kan ju få veta både det ena och andra. Sååå, full fart!


Kommentarer
Postat av: Anna

Nu var ju inte jag utmanad av dahlarna men kopierade tydligen den texten oxå från inspiration & designs blogg. :-)

2008-06-25 @ 22:44:20
URL: http://tabergaparlan.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Kul att läsa lite mer om dig! Dahlarna det är jag det... Det var ju meningen att så många som möjligt skulle haka på utmaningen - så det var superkul att du också gjorde det! Ha det så bra!

2008-07-14 @ 00:01:05
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0