Vaniljhjärtan

image45
                                                     Bild: Privat

5 dl mjöl
200g margarin
0,75- 1dl socker
1 ägg

Marsankräm till fyllning

175-200 grader

Blanda ihop allt. Ställ i kylen ca 30 min. Dela degen i två delar, stll in den ena halvan i kylen igen.
Ta bort små degbitar och tryck ut i hjärtanformarna. Klicka ut vaniljkräm i varje form. Ta fram andra degklumpen från kylen. Kavla denna mellan 2 bakplåtspapper (för din egen skull) till en så stor bit att den skulle kunna täcka alla formarna. Dra bort ena bakplåtspappret och lägg degarket över formarna. Dra bort bakplåtspappret som sitter kvar och tryck fram formarna. In i nedre delen av ugnen ca 10-15 min.
Skaka ur kakorna nr de svalnat lite och pudra på med florsocker.
"Går kanon att frysa"

Kommentarer
Postat av: QUEENIEQUEENIE

hej! rösta på min blogg -queeniequeenie här: www.theguide.nu/votetisdag.htm, (jag vet om du har röstat eller inte) och jag länkar till din blogg i 7 dagar? skriv en kommentar till mig när du röstat bara..

2008-05-27 @ 20:29:48
URL: http://metrobloggen.se/queenie
Postat av: Liw

Hej!

Jag har användt papperssnöre från panduro till lampan =)

2008-05-28 @ 15:23:57
URL: http://hilleshog.blogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Hejsan! Färgen på Iconlampan heter Salvia, det är nummer K 9 på den. :)Jag är supernöjd med färgvalet och jag ångrar inte en sekund att vi köpte den. :)
Klart du ska ha dig en sådan lampa! :)
Kolla på Ebay.de, där hittade vi vår för 1300 kr inklusive frakt. Några hundringar billigare ju. :)

2008-05-28 @ 21:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0